Wygodniej na drodze S3 w woj. zachodniopomorskim! Od wtorku 7 października ruch w kierunku Szczecina na odcinku Dargobądz – Troszyn odbywa się już dwoma pasami ruchu, a na jezdni w kierunku Świnoujścia będzie tak od środy.
GDDKiA wprowadza ruch dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu na ostatnich 8,5 km - od Wolina do włączenia w dotychczasową S3 w Troszynie. Na sąsiednim odcinku Świnoujście - Dargobądz zwężenie do jednego pasa na obu jezdniach obowiązuje od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Jak zapewnia inwestor, jeszcze zwężenie powinno zniknąć jeszcze w tym miesiącu zwężenie powinno być zlikwidowane. Tym samym ruch na całym odcinku S3 Świnoujście - Troszyn będzie odbywał się w pełnym przekroju drogi ekspresowej.
Etapy udrażniania trasy
Droga ekspresowa S3 Świnoujście – Troszyn przebiega w większości w śladzie drogi krajowej nr 3. Wymagało to wielu zmian w organizacji ruchu podczas budowy drogi, jak i również na etapie końcowego uruchamiania tej trasy.
W maju br. na pierwszym odcinku o długości 4,5 km, od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo, został wprowadzony ruch dwiema jezdniami. W połowie czerwca przekierowany został ruch z dotychczasowej DK-3 na jedną jezdnię nowej S3 na odcinku od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Umożliwiło to likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów, co znacząco poprawiło płynność ruchu.
Na koniec czerwca wprowadzony został ruch dwiema jezdniami od Międzyzdrojów (wjazd na obszar Wolińskiego Parku Narodowego) do węzła Wolin Zachód. Wówczas już na połowie długości trasy ruch odbywał się dwiema jezdniami.
Od sierpnia ruch na odcinku Wolin – Troszyn odbywał się już dwiema jezdniami, ale do teraz jeszcze z zawężeniem do jednego pasa ruchu.
Prace trwają
Oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza jeszcze całkowitego zakończenia prac związanych z inwestycją. Kontynuowane będą prace przy jezdniach dodatkowych, prace porządkowe, nasadzenia zieleni oraz prace wykończeniowe przy przejściu dla zwierząt na zachód od Troszyna. Do zakończenia na odcinku Dargobądz – Troszyn pozostaje jeszcze para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca musi również dokończyć prace przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie.
Nowa S3
Odcinek Świnoujście – Troszyn o długości 33 km został podzielony na dwa odcinki realizacyjne: Świnoujście – Troszyn i Dargobądz – Troszyn.
Odcinek Dargobądz – Troszyn ma 16 km długości. W ramach inwestycji powstały trzy węzły drogowe - Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Wybudowano również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakadę, przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów. Największym elementem inwestycji jest nowy most w Wolinie (bliźniaczy do obiektu oddanego w 2003 roku) wraz z częściami najazdowymi. Łączna długość obiektu to 1100 m, w tym łuk stalowy o długości 165 m.
Realizacja drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.